مفتاح رهنورد

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.
×
طراحی سایت فروشگاهی فرکام

مفتاح رهنورد

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.

پیوندهای روزانه

خصوصیات منحصربفرد آلفارومئو 

آلفارومئو


ساخت


خلق نشان آلفا رومئو به سال 1910، که آلفا در شهر میلان ایتالیا تاسیس شد، برمیگردد.دو نشان شناخته شده که شامل صلیب سرخ 


پرچم شهری و مار ویسکانتی تبدیل به علامات ماشین سازی لومبارد گشتند. از سالهای اولیه قرن بیستم، این نشان همیشه به اصل 


خویش وفادار بوده و دچار تغییرات زیادی نشده است.


خصوصیات خاص


نخستین نشان دوره ای بین 1910 و 1915 میلادی برمیگرد. نام آ.ل.ف.ا که اختصاری از آنتونیما لومبارادا فابریکا اتومبیلی بود، از روز 


نخست ظاهر شد، که با علائم نظامی خاندان ویسکانتی درون یک دایره نوشته میشد. دایره که به 2بخش تقسیم شده دارای یک صلیب 


سرخ بر زمینه ای سفید در سمت چپ است و یک مار_اژدهای خاندان ویسکانتی که درحال بلعیدن دشمن است در سمت راست آن قرار 

دارد. 


لغات آلفا و میلانو بوسیله ی دو گره ی ساوی که تا زمان سقوط سیستم پادشاهی در ایتالیا در نشان وجود داشت از هم جدا میشدند.


تغییرات


لوگوی آلفا رومئو اولین تغییر خود را درسال 1915میلادی تجربه کرد، یعنی زمانی که مهندس نیکولا رومئو شرکت را بدست گرفت و نام 


خانوادگی او به نشان اضافه شد: نام جدید به همین دلیل "آلفا رومئو" تعیین شد. 

در همین اثنا، بردهای P2در نخستین عنوان جهانی اش عنصر جدیدی به نشان اضافه کرد: یک تاج برگ درخت غار از فلز نقره ای که دور 


تمام محیط دایره را گرفته بود. 

ریاضت دوره ای که بلافاصله پس از جنگ جهانی اتفاق افتاد، به همراه نابودی سایت اصلی بدلیل بمباران های صورت گرفته، منجر به 


ایجاد یک نشان ساده ی تک رنگ شد. با خیزش جمهوری ایتالیا، دو گره ای ساوی از سپر دایره ای شکل حذف و با خطوط مواج جایگزین 


گشتند. در دهه ی 1950، نشان به حالت رنگین باشکوه خود بازگشت، درحالیکه درسال 1972 تصمیم گرفته شد که کلمه ی میلانو در 


پی گشایش پایگاه آلفا سود در نزدیکی شهر ناپل از نشان حذف گردد.


طراحی های مجدد اخیر


آخرین طراحی مجدد به سال 1980برمیگردد، که اندازه ی نشان بزرگتر شد و تاج از روی آن حذف گردید. برای هواداران آلفا در سراسر دنیا، 


آلفا رومئو همواره پیوندی میان شور و حالت ورزشی به حساب می آمده است؛ نمادی از ارزشهای واقعی و اصیل، یک عاشقانه ی پایان 


ناپذیر.


قسمت جلویی

آلفارومئو


بخش جلویی بعنوان ویژگی متمایز کننده ی یک وسیله ی موتوری، خودرو و مدل آنرا در نگاه نخست قابل تشخیص مینماید. 

این مسئله در آلفا رومئو حقیقت دارد، چون آلفا یک برند اسپورت سنتی است که در آن بخش جلو هم جذاب و هم پرخاشگر به نظر 


میرسد، که نشانگر کیفیت و طراحی هالی و مهندسی حرفه ای است.


مدلهای اولیه


در مدلهای اولیه، دستگیره ها شبیه نمونه های دستگیره های معمولی در منازل یا برگرفته از دستگیره هایی بود که تا آن زمان در شرایط 


دیگر استفاده میشدند: دستگیره ی 24 اسب بخاری از روی دستگیره ی کابینت ساخته شده بود، درحالیکه 30_20 دارای یک دستگیره ی 


اهرمی، شبیه دستگیره هایی که هنوز هم در خانه هایی دارای استانداردهای خاص مورد استفاده قرار میگیرد بود.


دستگیره های کلاسیک



سالهای بعدی، زمانیکه دنیای حمل و نقل موتوری جایگاه خود را یافت، دستگیره ها بیشتر به دستگیره ی ماشین شباهت پیدا کردند (


دستگیره ی 2000 اسپورتیوا مخفی بود)، اگرچه ظاهر این دستگیره ها حداقل تا پس از جنگ جهانی دوم ظاهری نه چندان زیبا داشت. 


دستگیره هایی که امروزه به آنها "کلاسیک" میگوییم آنهایی هستند که بین دهه های 1950 و 1960 طراحی شدند: کروم، با طراحی 


ارگونومیک و یک دکمه برای باز کردن در این نوع را میتوان در جولیتا اسپرینت و جولیا یافت.


دستگیره های تراز

آلفارومئو


در سه دهه ی 1960، 1970 و 1980، طراحی دقیق منجر به طراحی دستگیره هایی عقب نشینی کرده گشته که با بدنه هم تراز هستن و هرگز از سطح ماشین برآمده تر نمیشوند. سه نمونه این نکته را نشان میدهند: گیلیا جی تی، آلفتا جی تی وی و آلفا 164.

بازگشت به قبل


در سالهای دهه ی 1990، دستگیره موضوع تحقیق و طراحی های بسیاری شد: دستگیره های حجیم تر و روکش شده با کروم برای درهای جلو تا نقش یک حلقه ی اتصالی ایده آل بین دو رگه ای که روی پنل های دوطرف ماشین قرار داشتند را بازی کند. 

همین راهکار برای 147، جی تی و میتو نیز بکار گرفته شد، درحالیکه برروی خانواده ی جدید 159، دستگیره _با روکش کروم و شکل مثلثی_ برروی بخش جانبی خودرو کاملا مشخص بود تا این ماشین "آدم بزرگ ها" را با ابهت تر جلوه دهد. ویژگیهای متمایزکننده ی دستگیره های قدیمی حتی در جدیدترین مدلها هم دیده میشوند : مانند ستگیره های عقب مخفی زیبا که برای جولیتای جدید طراحی شدند.

مواد

جستجو برای قدرت، سبکی و عملکرد مناسب در تاریخ آلفارومئو باعث شده که هر جزء از ماشین با استفاده از غیرمتجانس ترین مواد طراحی و ساخته شوند.

فلزات

آلفا رومئو


یکی از ویژگیهای اساسی نخستین ماشین که در سال 1910 ساخته شده بود فلز بود، که نه تنها بعنوان پوشش بلکه بعنوان ساختار 


خود ماشبن از آن استفاده شده بود. 

یکی دیگر از مواد مورد استفاده که در تمام دوره های تاریخی کم و بیش از آن استفاده میشد فولاد بود: یک نمونه ی خوب از این مسئله 


استفاده از فولاد در ماشین ای آر 51 که آنرا با عنوان "ماتا" میشناسیم نمایان شده. از سوی دیگر تیتانیوم نیز در خصوصیات ساختاری 


شاسی ماشین مسابقه و سیستمهای تعلیق اف1 179 اف از سال 1982 به کار گرفته میشد.


با گذر زمان، آلومینیوم و آلیاژ آن بیش از پیش هم برای اجزای مکانیکی و هم برای اجزای ساختاری و هم بدنه بکار گرفته شدند. این 


موضوع از سال 1965 توسط جی تی ای مشخص شده است. جدیدترین مورد اضافه شده به محصولات آلفا رومئو از آلومینیوم، فولاد های 


بسیار قوی و منیزیم استفاده شده است که وزن اجزای ساخته شده را تا 35درصد کاهش میدهد.


آلفا رومئو

کامپوزیت ها


با اینحال احتمالا زمانیکه فلزات کامپوزیت که نخستین بار در ساختار بدنه و سپس برای تمام قطعات بدنه ی ماشینهای مسابقه بکار 


گرفته شدند بود که نتایج واقعا فوق العاده ی استفاده از آنها آشکار شد. این مسئله درمورد 33اس سی 12 (1977) که از فایبرگلاس 


استفاده کرده بود، یا گروپوسی (1986) که نمونه های اولیه ساخته شده از کولار بود اتفاق افتاد. این موضوع درمورد 8سی کامپتیزیون به 


حداکثر رسید؛ در این ماشین عناصر کربن ماشین را بسیار منحصر بفرد ساختند. آلفا میتو نیز نمونه ی دیگری از این مسئله است که 


دارای ترکیباتی از آلومینیوم و فیبرکربن میباشد.


داشبوردها

آلفا رومئو


مانند هر ماشین دیگری، اما شاید بیش از دیگران آلفا رومئو، داشبورد بدون شک یکی از عناصری ست که واقعا با دیگران متفاوت است. 


داشبورد نشانگر پیشرفتگی ماشین است که همراه با ماشین طی سالیان تغییر میکند.


پیشرفت ها


درسال 1910 پیچ کردن تعداد کمی ابزار در یک تخته ی چوبی ساده برای ساخت یک داشبورد کافی بود. اگرچه، با آمدن و رفتن مدلها 


داشبورد پیچیده تر شد. تعداد ابزار بیشتر شد و چوب با یک پنل جایگزین گشت که نخست صاف بود و سپس شکل الگودار تری به خود 


گرفت. پس از جنگ جهانی دوم، استفاده از مواد مصنوعی مانند بک لایت و پرپلکس برای ساخت دکمه ها و پنل ها رایج شد: این مورد در 


مثالهایی مانند و یا داسته و جولیا تی. آی. نمودار است.

به این ترتیب، ما بتدریج شاهد طراحی کلاسیک ابزار گرد که هنوز هم در تمام داشبوردهای آلفارومئو مورد استفاده قرار میگیرد شدیم، 


که دارای شمارشگر دور موتور و سرعت سنج در مقابل راننده هستند. درمورد ماشینهای مسابقه، یا ماشینهای کاملا اسپورت مانند تی 


زی 2 و 33استرادیل _سرعت سنج به قسمت کناری و روبروی سرنشین جلو منتقل شد. 

این ابزار اصلی سپس بوسیله ی ابزار ثانویه همراهی شدند (سوخت، روغن و آب) که اندازه ی کوچکتری دارند و در مرکز داشبورد قرار 


گرفته اند: مانند آنچه در دوئتوی سال 1966، آلفا 156 و 8سی کامپتیوزیون دیده میشود.



مدلهای معاصر


پیشرفتهای اخیر به ظهور داشبوردی راننده_مدارتر منجر شد. 

انچه اکنون برای راننده مهم است این است که کنترل کامل وسیله را در دست داشته باشد و وسیله ی نقلیه اش یک قسمت امن و 


احاطه کننده برای مسافرین باشد که همه چیز در آن براحتی دردسترس است. احساس کنترل توسط راننده توسط حس امنیت و راحتی 


مسافرین همراه میشود. 

پیشرفت های جدید در داشبوردهای جدیدترین آلفارومئوها آشکار هستند: یک داشبورد پرقدرت با یک کنترل پنل بدیع و زیبا که ویژه ی 


رانندگان آلفارومئو میتو طراحی شده، یک داشبورد افقی برای آلفارومئو جولیتای جدید که به کشیدگی ها و خطوط سبک جولیتای 


قدیمی در سال 1950 برمیگردد و در مرکز آن کنترل های حرکتی اضافه شده است.



گردآورنده : میرکاظمی گروه تبلیغات مفتاح رهنورد 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی