مفتاح رهنورد

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.
×
طراحی سایت فروشگاهی فرکام

مفتاح رهنورد

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.

پیوندهای روزانه

۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


میثم رضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما ؛ تصمیم امحاء و نابودی 13خودروی لوکس قاچاق درس عبرتی برای قاچاقچیان ریز و درشت است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده خودروهای لوکس قاچاق از سال گذشته آغاز شده است و در حال حاضر شاهد اعلام حکم آن هستیم ، گفت : موضوع صادرات این خودروها یا فروش قطعات آن نیز در نهادهای متولی و دخیل در این پرونده بررسی شده است و هزینه صادرات این خودروها از قیمت خودرو بیشتر می شود.

رئیس انجمن کارفرمایی وارد کنندگان خودرو افزود: موضوع فروش قطعات و لوازم یدکی این خودروها در بازار داخلی نیز به دلیل شبهه مفسده، از دستور کار مسئولان امر خارج و در نهایت تصمیم بر امحای این خودروهای قاچاق در استان فارس گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه متهم این پرونده یک نفر است ، تصریح کرد : از 13 خودروی بنز، پورشه، رنجروور و ب.ام.و، تعداد 12 خودرو در استان فارس و یک دستگاه از این خودروها در استان اصفهان کشف و ضبط شده است.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، برخورد قاطع با قاچاقچیان و از بین بردن اجناس کلان قاچاق در پیش چشم مردم را خط جدیدی برای مبازره با قاچاق کالا و ارز دانست.


رضایی خاطرنشان کرد :تا پیش از دور جدید مقابله با کالای قاچاق ، سرنوشت کالاهای غیر فسادپذیر مکشوفه قاچاق، یا ماندن در انبارهای سازمان امول تملیکی بود، یا به مزایده گذاشته می‌شد و طور که اخیرا اعلام شده امکان صادرات مجدد آنها فراهم می‌شد.

وی افزود : وقتی کالای قاچاق از طریق سازمان اموال تملیکی دوباره فروخته می شود و به بازار می‌آید ، قاچاقچیان آنها را خریداری و کنار کالای قاچاق خود به بازار عرضه می‌کنند و به عبارت دیگر کالای قاچاق خریداری شده از سازمان اموال تملیکی، به نوعی نقش پوشش در مورد کالای قاچاق کشف نشده را ایفا می کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد : از این پس باید برای برخورد موثر با قاچاق کالا، تمامی کالاهای مکشوفه امحاء یا به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی، به آتش کشیده شود.

  • رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو گفت: برخی وارد کنندگان، خودروهای کارکرده خارجی را با برخی تغییرات از جمله تعویض چرخ و تغییر صندلی ها به عنوان خودروی صفر خارجی وارد کشور می کنند.

میثم رضایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: واردات خودروهای کارکرده به جای خودروی صفر کیلومتر در برند بنز بیشتر است زیرا تفاوت 20 تا 30 هزار یورویی در هزینه خرید خودروی کارکرده با خودروی صفر وجود دارد.

وی اضافه کرد: سوءاستفاده برخی وارد کنندگان ناشی از رعایت نکردن برخی قوانین است که باید ازجانب سازمان ملی استاندارد، نظارت و کنترل شود زیرا این سازمان متولی صدور تأییدیه برای صفر کیلومتر بودن خودرو و استاندارد بودن آن است.

رضایی گفت: این خودروها 5 هزار تا 10 هزار کیلومتر کارکرد دارند که با تعویض برخی قطعات (ری پک شدن) وارد کشور می شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو با بیان اینکه در دو ماه نخست امسال حدود 5 هزار دستگاه خودرو به ارزش 136 میلیون دلار وارد مناطق آزاد شد افزود: این در حالی است که کل خودروهای وارداتی به خاک های سرزمینی کشور در این مدت حدود 40 هزار دستگاه بوده است.

وی اضافه کرد: هر خودرویی که به مناطق آزاد وارد می شود لزوماً‌ در مناطق آزاد به کار گرفته نمی شود بلکه وارد کننده می تواند با پرداخت عوارض و تعرفه به خاک های سرزمینی هم وارد کند.

رضایی گفت: اگر چه میزان واردات خودرو از مناطق آزاد زیاد نیست اما به علت نبود تعرفه های گمرکی در مناطق آزاد، ساکنان این مناطق تمایل بیشتری به خرید خودروهای وارداتی دارند و میانگین قیمت خودروهای وارداتی در مناطق آزاد حدود 90 میلیون تومان است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو همچنین گفت: سال گذشته بخشنامه ای صادر شده بود که 3 درصد هزینه های گمرکی را به شرکت های وابسته به اتاق بازرگانی پرداخت کنیم تا خودروی وارداتی ما شامل گارانتی شود اما تعدادی از شرکت ها به صدور گارانتی تمکین نمی کردند که با پیگیری های سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، شرایط بهتر شده و شرکت ها تمکین می کنند.

وی افزود: براساس مصوبه 28 فروردین امسال هیئت وزیران درباره نحوه فروش خودرو مبنی بر این که وارد کنندگانی که اقدام به فروش خودرو می کنند باید نمایشگاه فروش خودرو داشته باشند این موضوع را به شرکت های زیرمجموعه ابلاغ کردیم تا بازار واردات خودرو سامان یابد.

رضایی گفت: برخی شرکت ها بدون داشتن نمایشگاه و حتی بدون اینکه ثبت سفارشی انجام دهند اقدام به پیش فروش خودرو می کردند که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود از این رو وزارت صنعت و سازمان حمایت آیین نامه ای را تدوین کرد که براساس آن شرکت هایی که اقدام به پیش فروش خودرو می کنند باید علاوه بر دارا بودن نمایشگاه فروش و ثبت سفارش ، تأخیر در تحویل خودرو نداشته باشند.

وی ادامه داد:‌ اگر این آیین نامه و دستورالعمل به درستی اجرا شود به نفع مردم و مصرف کننده خواهد بود از این رو به شرکت های زیرمجموعه اعلام کردیم به دریافت مجوز از وزارت صنعت درباره فروش و پیش فروش خودرو و هم به اجرای آیین نامه ماده 12 اتاق اصناف اقدام کنند.

رضایی گفت: شرکت های زیرمجموعه اگر مجوزهای لازم را از سازمان حمایت و اتاق اصناف دریافت نکنند از عضویت در انجمن تعلیق خواهند شد ضمن اینکه دستگاه های اجرایی و نظارتی از ادامه فعالیت این شرکت ها جلوگیری خواهند کرد.

وی افزود: برخی رسانه ها و روزنامه ها در قبال دریافت هزینه هایی اقدام به نشر آگهی می کنند که این فضا به عده ای سوء استفاده کننده امکان می دهد به فروش خودرو اقدام کنند در حالی که نه وارد کننده هستند و نه ثبت سفارش واردات دارند.

رضایی گفت: این قبیل سوءاستفاده ها در سال های اخیر موجب آسیب های مادی و معنوی زیادی به مردم شد و اعتراضات زیادی در پی داشت و پرونده های زیادی در این باره در مراجع قضایی تشکیل شد.

به گزارش مفتاح رهنورد  ،رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو گفت: برخی وارد کنندگان، خودروهای کارکرده خارجی را با برخی تغییرات از جمله تعویض چرخ و تغییر صندلی ها به عنوان خودروی صفر خارجی وارد کشور می کنند.

میثم رضایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: واردات خودروهای کارکرده به جای خودروی صفر کیلومتر در برند بنز بیشتر است زیرا تفاوت ۲۰ تا ۳۰ هزار یورویی در هزینه خرید خودروی کارکرده با خودروی صفر وجود دارد.

وی اضافه کرد: سوءاستفاده برخی وارد کنندگان ناشی از رعایت نکردن برخی قوانین است که باید ازجانب سازمان ملی استاندارد، نظارت و کنترل شود زیرا این سازمان متولی صدور تأییدیه برای صفر کیلومتر بودن خودرو و استاندارد بودن آن است.

رضایی گفت: این خودروها ۵ هزار تا ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد دارند که با تعویض برخی قطعات (ری پک شدن) وارد کشور می شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو با بیان اینکه در دو ماه نخست امسال حدود ۵ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۱۳۶ میلیون دلار وارد مناطق آزاد شد افزود: این در حالی است که کل خودروهای وارداتی به خاک های سرزمینی کشور در این مدت حدود ۴۰ هزار دستگاه بوده است.

وی اضافه کرد: هر خودرویی که به مناطق آزاد وارد می شود لزوماً‌ در مناطق آزاد به کار گرفته نمی شود بلکه وارد کننده می تواند با پرداخت عوارض و تعرفه به خاک های سرزمینی هم وارد کند.

رضایی گفت: اگر چه میزان واردات خودرو از مناطق آزاد زیاد نیست اما به علت نبود تعرفه های گمرکی در مناطق آزاد، ساکنان این مناطق تمایل بیشتری به خرید خودروهای وارداتی دارند و میانگین قیمت خودروهای وارداتی در مناطق آزاد حدود ۹۰ میلیون تومان است.


رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو همچنین گفت: سال گذشته بخشنامه ای صادر شده بود که ۳ درصد هزینه های گمرکی را به شرکت های وابسته به اتاق بازرگانی پرداخت کنیم تا خودروی وارداتی ما شامل گارانتی شود اما تعدادی از شرکت ها به صدور گارانتی تمکین نمی کردند که با پیگیری های سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، شرایط بهتر شده و شرکت ها تمکین می کنند.


وی افزود: براساس مصوبه ۲۸ فروردین امسال هیئت وزیران درباره نحوه فروش خودرو مبنی بر این که وارد کنندگانی که اقدام به فروش خودرو می کنند باید نمایشگاه فروش خودرو داشته باشند این موضوع را به شرکت های زیرمجموعه ابلاغ کردیم تا بازار واردات خودرو سامان یابد.


رضایی گفت: برخی شرکت ها بدون داشتن نمایشگاه و حتی بدون اینکه ثبت سفارشی انجام دهند اقدام به پیش فروش خودرو می کردند که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود از این رو وزارت صنعت و سازمان حمایت آیین نامه ای را تدوین کرد که براساس آن شرکت هایی که اقدام به پیش فروش خودرو می کنند باید علاوه بر دارا بودن نمایشگاه فروش و ثبت سفارش ، تأخیر در تحویل خودرو نداشته باشند.


وی ادامه داد:‌ اگر این آیین نامه و دستورالعمل به درستی اجرا شود به نفع مردم و مصرف کننده خواهد بود از این رو به شرکت های زیرمجموعه اعلام کردیم به دریافت مجوز از وزارت صنعت درباره فروش و پیش فروش خودرو و هم به اجرای آیین نامه ماده ۱۲ اتاق اصناف اقدام کنند.


رضایی گفت: شرکت های زیرمجموعه اگر مجوزهای لازم را از سازمان حمایت و اتاق اصناف دریافت نکنند از عضویت در انجمن تعلیق خواهند شد ضمن اینکه دستگاه های اجرایی و نظارتی از ادامه فعالیت این شرکت ها جلوگیری خواهند کرد.


وی افزود: برخی رسانه ها و روزنامه ها در قبال دریافت هزینه هایی اقدام به نشر آگهی می کنند که این فضا به عده ای سوء استفاده کننده امکان می دهد به فروش خودرو اقدام کنند در حالی که نه وارد کننده هستند و نه ثبت سفارش واردات دارند.


رضایی گفت: این قبیل سوءاستفاده ها در سال های اخیر موجب آسیب های مادی و معنوی زیادی به مردم شد و اعتراضات زیادی در پی داشت و پرونده های زیادی در این باره در مراجع قضایی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری مفتاح رهنورد، میثم رضایی، با بیان این مطلب افزود: واردات خودروهای کارکرده به جای خودروی صفر کیلومتر در برند بنز بیشتر است زیرا تفاوت 20 تا 30 هزار یورویی در هزینه خرید خودروی کارکرده با خودروی صفر وجود دارد. 

وی اضافه کرد: سوءاستفاده برخی وارد کنندگان ناشی از رعایت نکردن برخی قوانین است که باید ازجانب سازمان ملی استاندارد، نظارت و کنترل شود زیرا این سازمان متولی صدور تأییدیه برای صفر کیلومتر بودن خودرو و استاندارد بودن آن است. 

رضایی گفت: این خودروها 5 هزار تا 10 هزار کیلومتر کارکرد دارند که با تعویض برخی قطعات  و اصطلاحا صفر کردن(ری پک شدن) وارد کشور می شود. 

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو با بیان اینکه در دو ماه نخست امسال حدود 5 هزار دستگاه خودرو به ارزش 136 میلیون دلار وارد مناطق آزاد شد افزود: این در حالی است که کل خودروهای وارداتی به خاک های سرزمینی کشور در این مدت حدود 40 هزار دستگاه بوده است. 

وی اضافه کرد: هر خودرویی که به مناطق آزاد وارد می شود لزوماً‌ در مناطق آزاد به کار گرفته نمی شود بلکه وارد کننده می تواند با پرداخت عوارض و تعرفه به خاک های سرزمینی هم وارد کند. 

رضایی گفت: اگر چه میزان واردات خودرو از مناطق آزاد زیاد نیست اما به علت نبود تعرفه های گمرکی در مناطق آزاد، ساکنان این مناطق تمایل بیشتری به خرید خودروهای وارداتی دارند و میانگین قیمت خودروهای وارداتی در مناطق آزاد حدود 90 میلیون تومان است. 

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو همچنین گفت: سال گذشته بخشنامه ای صادر شده بود که 3 درصد هزینه های گمرکی را به شرکت های وابسته به اتاق بازرگانی پرداخت کنیم تا خودروی وارداتی ما شامل گارانتی شود اما تعدادی از شرکت ها به صدور گارانتی تمکین نمی کردند که با پیگیری های سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، شرایط بهتر شده و شرکت ها تمکین می کنند. 

وی افزود: براساس مصوبه 28 فروردین امسال هیئت وزیران درباره نحوه فروش خودرو مبنی بر این که وارد کنندگانی که اقدام به فروش خودرو می کنند باید نمایشگاه فروش خودرو داشته باشند این موضوع را به شرکت های زیرمجموعه ابلاغ کردیم تا بازار واردات خودرو سامان یابد. 

رضایی گفت: برخی شرکت ها بدون داشتن نمایشگاه و حتی بدون اینکه ثبت سفارشی انجام دهند اقدام به پیش فروش خودرو می کردند که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود از این رو وزارت صنعت و سازمان حمایت آیین نامه ای را تدوین کرد که براساس آن شرکت هایی که اقدام به پیش فروش خودرو می کنند باید علاوه بر دارا بودن نمایشگاه فروش و ثبت سفارش ، تأخیر در تحویل خودرو نداشته باشند. 

وی ادامه داد:‌ اگر این آیین نامه و دستورالعمل بدرستی اجرا شود به نفع مردم و مصرف کننده خواهد بود از این رو به شرکت های زیرمجموعه اعلام کردیم به دریافت مجوز از وزارت صنعت درباره فروش و پیش فروش خودرو و هم به اجرای آیین نامه ماده 12 اتاق اصناف اقدام کنند. 

رضایی گفت: شرکت های زیرمجموعه اگر مجوزهای لازم را از سازمان حمایت و اتاق اصناف دریافت نکنند از عضویت در انجمن تعلیق خواهند شد ضمن اینکه دستگاه های اجرایی و نظارتی از ادامه فعالیت این شرکت ها جلوگیری خواهند کرد. 

وی افزود: برخی رسانه ها و روزنامه ها در قبال دریافت هزینه هایی اقدام به نشر آگهی می کنند که این فضا به عده ای سوء استفاده کننده امکان می دهد به فروش خودرو اقدام کنند در حالی که نه وارد کننده هستند و نه ثبت سفارش واردات دارند. 

رضایی در پایان گفت: این قبیل سوءاستفاده ها در سال های اخیر موجب آسیب های مادی و معنوی زیادی به مردم شد و اعتراضات زیادی در پی داشت و پرونده های زیادی در این باره در مراجع قضایی تشکیل شد. خبرگزاری صدا و سیما


لینک ها

http://www.asriran.com/fa/news/483683/واردات-خودروهای-خارجی-کارکرده-به-جای-صفرکیلومتر

http://www.irinn.ir/news/168944/واردات-خودروهای-کارکرده-خارجی-به-جای-خودروهای-صفرکیلومتر

http://www.persiankhodro.com/show_news/58617

http://www.persiankhodro.com/show_news/58617

http://www.entekhab.ir/fa/news/284338/واردات-خودروهای-خارجی-کارکرده-به-جای-صفرکیلومتر




رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو گفت: برخی وارد کنندگان، خودروهای کارکرده خارجی را با برخی تغییرات از جمله تعویض چرخ و تغییر صندلی ها به عنوان خودروی صفر خارجی وارد کشور می کنند.

میثم رضایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: واردات خودروهای کارکرده به جای خودروی صفر کیلومتر در برند بنز بیشتر است زیرا تفاوت 20 تا 30 هزار یورویی در هزینه خرید خودروی کارکرده با خودروی صفر وجود دارد.

وی اضافه کرد: سوءاستفاده برخی وارد کنندگان ناشی از رعایت نکردن برخی قوانین است که باید ازجانب سازمان ملی استاندارد، نظارت و کنترل شود زیرا این سازمان متولی صدور تأییدیه برای صفر کیلومتر بودن خودرو و استاندارد بودن آن است.

رضایی گفت: این خودروها 5 هزار تا 10 هزار کیلومتر کارکرد دارند که با تعویض برخی قطعات (ری پک شدن) وارد کشور می شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو با بیان اینکه در دو ماه نخست امسال حدود 5 هزار دستگاه خودرو به ارزش 136 میلیون دلار وارد مناطق آزاد شد افزود: این در حالی است که کل خودروهای وارداتی به خاک های سرزمینی کشور در این مدت حدود 40 هزار دستگاه بوده است.

وی اضافه کرد: هر خودرویی که به مناطق آزاد وارد می شود لزوماً‌ در مناطق آزاد به کار گرفته نمی شود بلکه وارد کننده می تواند با پرداخت عوارض و تعرفه به خاک های سرزمینی هم وارد کند.

رضایی گفت: اگر چه میزان واردات خودرو از مناطق آزاد زیاد نیست اما به علت نبود تعرفه های گمرکی در مناطق آزاد، ساکنان این مناطق تمایل بیشتری به خرید خودروهای وارداتی دارند و میانگین قیمت خودروهای وارداتی در مناطق آزاد حدود 90 میلیون تومان است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی وارد کنندگان خودرو همچنین گفت: سال گذشته بخشنامه ای صادر شده بود که 3 درصد هزینه های گمرکی را به شرکت های وابسته به اتاق بازرگانی پرداخت کنیم تا خودروی وارداتی ما شامل گارانتی شود اما تعدادی از شرکت ها به صدور گارانتی تمکین نمی کردند که با پیگیری های سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، شرایط بهتر شده و شرکت ها تمکین می کنند.

وی افزود: براساس مصوبه 28 فروردین امسال هیئت وزیران درباره نحوه فروش خودرو مبنی بر این که وارد کنندگانی که اقدام به فروش خودرو می کنند باید نمایشگاه فروش خودرو داشته باشند این موضوع را به شرکت های زیرمجموعه ابلاغ کردیم تا بازار واردات خودرو سامان یابد.

رضایی گفت: برخی شرکت ها بدون داشتن نمایشگاه و حتی بدون اینکه ثبت سفارشی انجام دهند اقدام به پیش فروش خودرو می کردند که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود از این رو وزارت صنعت و سازمان حمایت آیین نامه ای را تدوین کرد که براساس آن شرکت هایی که اقدام به پیش فروش خودرو می کنند باید علاوه بر دارا بودن نمایشگاه فروش و ثبت سفارش ، تأخیر در تحویل خودرو نداشته باشند.

وی ادامه داد:‌ اگر این آیین نامه و دستورالعمل به درستی اجرا شود به نفع مردم و مصرف کننده خواهد بود از این رو به شرکت های زیرمجموعه اعلام کردیم به دریافت مجوز از وزارت صنعت درباره فروش و پیش فروش خودرو و هم به اجرای آیین نامه ماده 12 اتاق اصناف اقدام کنند.

رضایی گفت: شرکت های زیرمجموعه اگر مجوزهای لازم را از سازمان حمایت و اتاق اصناف دریافت نکنند از عضویت در انجمن تعلیق خواهند شد ضمن اینکه دستگاه های اجرایی و نظارتی از ادامه فعالیت این شرکت ها جلوگیری خواهند کرد.

وی افزود: برخی رسانه ها و روزنامه ها در قبال دریافت هزینه هایی اقدام به نشر آگهی می کنند که این فضا به عده ای سوء استفاده کننده امکان می دهد به فروش خودرو اقدام کنند در حالی که نه وارد کننده هستند و نه ثبت سفارش واردات دارند.

رضایی گفت: این قبیل سوءاستفاده ها در سال های اخیر موجب آسیب های مادی و معنوی زیادی به مردم شد و اعتراضات زیادی در پی داشت و پرونده های زیادی در این باره در مراجع قضایی تشکیل شد.

مفتاح رهنورد تابع قانون نظام صنفی/تمامی واردکنندگان ملزم به اخذ مجوز هستند

رئیس انجمن صفنی کارفرمایی واردکنندگان خودرو و مدیریت شرکت واردکننده خودرو مفتاح رهنورد با تاکید بر تبعیت از قانون تمامی اعضای این انجمن و سایر واردکنندگان اشاره کرد: تمامی واردکنندگان به جهت فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی خود نیازمند تبعیت از قانون هستند.

بنا بر این گزارش میثم رضایی رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت:طبق ماده 12 قانون نظام صنفی اخذ مجوز از اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه برای تمام واردکنندگان خرد و کلان بازار خودرو کشور ضروری است

طبق گفته ی وی : بنا بر آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب ٢٨ فروردین سال جاری هیات وزیران واردکنندگان خودرو باید جهت انجام امور پیش فروش خودروهای وارداتی خودر مجوز لازم را از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دریافت کنند.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به تکمیل پرونده شرکت زیر مجموعه خود (مفتاح رهنورد) در مراجع قانونی اعم از اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد: بهتر است سایر واردکنددگان خودرو برای ادامه فعالیت هایشان به صورت قانونی نسبت به اخذ این دو مجوز از مراکز ذیربط اقدام کنند.

میثم رضایی در ادامه گفت: بهترین ابزار برای جلب مشتریان در امور فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی حصول اطمینان است که این امر مهمترین فاکتور برای حفظ و ایجاد بازار مناسب، خوش قولی و شفافیت است.

وی تاکید کرد: تحویل به موقع خودرو به دست مشتریان میتواند اهرمی کمک کننده در این راه باشد چرا که با جو سازی و وعده و وعید تو خالی به مردم علاوه وارد آمدن صدمه به اطمینان کل بازار خودروهای وارداتی تخریب میشود.

وی در پایان یادآور شد عضویت هر یک از اعضای انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو که نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فروش و پیش فروش خودرو از اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام نکنند، تعلیق خواهد شد.


به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، میثم رضایی رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو گفت: تمام واردکنندگان خرد و کلان بازار خودرو کشور باید براساس ماده ١٢ قانون نظام صنفی نسبت به اخذ مجوز فروش خودرو از اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه(اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل) اقدام کنند.

به گفته وی، براساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب ٢٨ فروردین سال جاری هیات وزیران، تمام واردکنندگان برای پیش فروش خودروهای وارداتی نیز ملزم به دریافت مجوزهای لازم از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستند.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه شرکت متبوعش مفتاح رهنورد، برای اخذ مجوز فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی نسبت به تکمیل مدارک خود هم در اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و هم سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام کرده است به تمام واردکنندگان خودرو کشور پیشنهاد داد تا به منظور ادامه قانونی فعالیت های خود نسبت به اخذ این دو مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام کنند.

رضایی مهمترین عامل تاثیر گذار در فروش و پیش فروش خودروهای وارداتی را تامین اطمینان مشتریان در بازار دانست و اضافه کرد: مهمترین فاکتور برای حفظ و ایجاد بازار مناسب، خوش قولی و شفافیت بوده و بهترین تخفیف به نظر من تحویل به موقع خودرو به مشتری است چرا که با جو سازی و وعده و وعید تو خالی به مردم نه تنها به اطمینان آنها صدمه وارد می شود بلکه کل بازار خودروهای وارداتی تخریب می گردد.

وی در پایان یادآور شد عضویت هر یک از اعضای انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو که نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای فروش و پیش فروش خودرو از اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اقدام نکنند، تعلیق خواهد شد.

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.

حفظ انسجام و نظم در برخورد با مشتری و مشتری مداری از جمله اولین اولیت های شرکت میباشد.


شرکت مفتاح رهنورد پس از تحقیقات مختلف و تجریه و تحلیل اطلاعات بدست آمده و نظر سنجی از مشتریان اقدام به راه اندازی سیستم مدیریت مشتریان CRM نموده که با بر اساس دسترسی سریع مشتریان به کلیه اطلاعات سفارش آنها و پاسخ گویی بهتر و بشتر می باشد.

 

برای مشاهده بیشتر به وب سایت مفتاح رهنورد مراجعه نمائید

به گزارش شرکت مفتاح رهنورد؛ با ادامه کاهش عرضه خودرو به بازار و در شرایطی که تقاضا نیز چندان بالا نیست، قیمت برخی خودروهای داخلی کماکان در حال صعود است. از اوایل هفته گذشته بود که با افزایش رسمی قیمت برخی خودروهای داخلی، روند افزایش قیمت در بازار نیز آغاز شد و قیمت‌ها چند صد هزار تومان بالا رفت. این روند طی هفته جاری نیز ادامه پیدا کرده تا بازار خودرو دو هفته گران را به خود ببیند.

آن طور که فعالان بازار می‌گویند، خودروسازان اقدام به کاهش عرضه محصول به بازار کرده‌اند و این موضوع سبب افزایش قیمت شده است. این در شرایطی است که بازار نشانی از رونق سال‌های نه چندان دور خود را ندارد و تقاضا برای خرید خودرو چندان مناسب نیست.

به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، معمولا در این مقطع از سال باید با افزایش خرید و فروش در بازار خودرو روبه‌رو باشیم، با این حال مشتریان مانند گذشته میلی به خرید ندارند.

آنها تاکید می‌کنند که اگرچه تقاضا برای خرید خودرو در مقایسه با ماه رمضان و قبل از آن، افزایش داشته است، با این حال بازار به اصطلاح دلچسب نبوده و رکودی نسبی بر آن حکمرانی می‌کند.

تداوم روند افزایش قیمت خودروهای داخلی

اما به بازار خودرو برویم و ببینیم قیمت‌ها چه افت و خیزی را در این روزهای داغ تابستان تجربه کرده‌اند. بنابر گفته فعالان بازار و همچنین شرکت مفتاح رهنورد، هم‌اکنون پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 37 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. این محصول البته طی هفته گذشته حدود 300 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده بود.

از سوی دیگر، همچنین پژو 206 صندوقدار مدل V8 نیز که طی هفته قبلی 200 هزار تومان گران شده بود، این هفته نیز 100 هزار تومان دیگر به قیمت آن اضافه شد تا هم‌اکنون 37 میلیون و 500 هزار تومان در بازار به فروش برسد.

گفته می‌شود ایران خودرو با حذف برخی آپشن‌های پژو 206، عملا قیمت این محصول را بالا برده است، چه آنکه مشتریان مجبورند برای خرید مدل‌های فول‌ این محصول، پول بیشتری بپردازند. اما از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد این محصول با توجه به تغییر قیمتی که داشته، در حال حاضر 30 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این موضوع نشان از افزایش قیمت 300 هزار تومانی خودرو موردنظر طی هفته جاری دارد.

پژو 405 البته در هفته قبل نیز افزایش قیمت را تجربه کرده بود. اما دیگر محصول ایران خودرو به نام سمند EF7 طی هفته جاری تغییر قیمت خاصی را به خود ندیده و در حال حاضر 30 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. با این حال، سمند مدل LX که افزایشی 200 هزار تومانی را طی یکی دو هفته اخیر تجربه کرده، هم‌اکنون قیمتی برابر با 30 میلیون تومان دارد.

اما از بازار رانا نیز خبر می‌رسد، این خودرو با توجه به تثبیت قیمتش طی هفته جاری، هم‌اکنون 33 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رود. با این حساب، رانا جزو خودروهای باثبات بازار طی هفته جاری به‌شمار می‌رود. از رانا که بگذریم، تیبا هم بدون تغییر قیمتی خاص، در حال حاضر قیمتی معادل 24 میلیون و 250 هزار تومان در بازار دارد.

این محصول البته طی هفته گذشته افزایش قیمتی 150 هزار تومانی را تجربه کرد تا پس از مدت‌ها گرانی را در بازار تجربه کرده باشد. فعالان بازار اما در مورد پراید نیز خبر از ثبات می‌دهند. به گفته آنها،پراید در مدل 131 قیمتی برابر با 21 میلیون و 500 هزار تومان دارد که نشان می‌دهد این محصول طی هفته جاری تثبیت قیمت داشته است.

این مدل از پراید البته طی هفته گذشته 400 هزار تومان گران شده بود. از سوی دیگر اما پراید در مدل 111 نیز اگرچه در هفته قبل با افزایش قیمت روبه‌رو شد، با این حال طی هفته جاری تغییری را احساس نکرد تا با همان قیمت 21 میلیون و 500 هزار تومان خود به فروش برسد. پراید همین دو هفته پیش توسط سایپا گران شد و رسما افزایش قیمتی بیش از 500 هزار تومان را تجربه کرد.

از پراید که بگذریم، فعالان بازار در مورد دنا خبر از کاهش قیمت این محصول می‌دهند. به گفته آنها، دنا در حال حاضر 43 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع نشان از کاهش قیمت 100 هزار تومانی آن دارد.

قیمت دنا توسط شورای رقابت آزاد شده و این محصول دیگر مشمول قیمت‌گذاری دولتی نیست و بنابراین ایران خودرو می‌تواند نسبت به تغییر قیمت آن اقدام کند. نگاهی هم اما به قیمت سراتوهای مونتاژی سایپا بیندازیم، خودروهایی که قیمت‌گذاری شان آزاد است و تغییر خاصی در هفته جاری نکرده‌اند.

بر این اساس،سراتوی اتومات هم‌اکنون 91 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این در حالی است که مدل دنده‌ای آن قیمتی برابر با 75 میلیون و 800 هزار تومان دارد.

در بین دیگر خودروهای بازار اما تندر-90‌ها بدون تغییر قیمتی خاص، این هفته را به انتها رساندند. بر این اساس، تندر اتومات که در ایران خودرو به تولید می‌رسد، در حال حاضر قیمتی برابر با 49 میلیون و 900 هزار تومان دارد و تندر پارس خودرو نیز 40 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین پارس تندر نیز در حال حاضر قیمتی برابر با 40 میلیون و 700 هزار تومان دارد که این موضوع نشان از تثبیت قیمت خودرو موردنظر دارد. از سوی دیگر اما ساندرو نیز که به‌نوعی مدل هاچ‌بک تندر-90 به‌شمار می‌رود، در حال حاضر قیمتی برابر با 52 میلیون تومان دارد و این یعنی تغییری در قیمت آن حاصل نشده است.

ظاهرا پارس خودرویی‌ها دور جدید ارسال دعوت‌نامه برای ثبت‌نام‌کنندگان ساندرو را آغاز کرده و بر این اساس بخشی دیگر از مشتریان به‌زودی ساندروی خود را تحویل خواهند گرفت.

ثبات در بازار وارداتی‌ها

سری هم اما به بازار خودروهای وارداتی بزنیم، بازاری که آن نیز چندان گرم نبوده و رونقی را به خود نمی‌بیند. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر هیوندای سوناتا با قیمتی معادل 174 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که نشان از ثبات آن دارد.

دیگر محصول هیوندایی به نام i30 نیز 82 میلیون تومان قیمت دارد و سانتافه نیز 212 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در بین محصولات کیا نیز مدل سراتو در حال حاضر قیمتی برابر با 130 میلیون تومان دارد و اپتیما هم 189 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین از بازار مزدا3 نیز خبر می‌رسد که این محصول در حال حاضر قیمتی برابر با 114 میلیون تومان دارد. این محصول روزگاری تا 130 میلیون تومان قیمت داشت که بیشتر به‌دلیل کاهش عرضه آن به بازار بود.

منبع:دنیای اقتصاد