مفتاح رهنورد

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.
×
طراحی سایت فروشگاهی فرکام

مفتاح رهنورد

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.

پیوندهای روزانه

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

هیوندای سانتافه فول تک رادار 2017  واردات مفتاح رهنورد

مشخصات فنی سانتافه فول تک رادار 2017 

11 ایربگ 
6 دنده اتوماتیک 
* 4 سیلندر
* مانیتور فابریک
5 گرمکن و 2 سردکن صندلی
* رادار نقطه کور
* آیینه های تاشوی برقی سه حالته
سنسور پارک جلو و عقب 
سقف پاناروما
دکمه استارتر 
شیب سنج
چراغ شوی جلو
ترمز دستی برقی
صندلیهای تمام چرم برقی
صندوق عقب برقی
آیینه های وسط الکتروکرومیک
سنسور نور و باران
تنظیم ارتفاع اتوماتیک
ریموت روی فرمان
بلوتوث
 * حجم موتور 2400 cc
drive mode
esp
* auto hold
cruise control 
* limit cruise 
keyless
cool box
کولر دیجیتال dual با قابلیت تنظیم دما 
memory صندلی راننده
* پورت USB
پورت AUX 
* موتور GDI 

شرایط ثبت نام مشارکتی خودرو سانتافه 2017 *

تحویل 60 روزه   : 200/000/000    تومان 
تحویل 90 روزه   : 195/000/000    تومان 
تحویل 120 روزه : 190/000/000    تومان 
باپیش پرداخت   : 100/000/000   تومان

جهت ارتباط با واحد فروش با شماره تلفن ذیل تماس حاصل نمایید. 
☎️  021-84262

سانتافه فول تک رادار2017  واردات مفتاح رهنورد

برای مشاهده بیشتر اینجا را کلیک نمایید .  

گردآوری و نوشته : میرکاظمی گروه تبلیغات مفتاح رهنورد 

 مقایسه توسان فول اروپایی 2017 با توسان فول کره ای 2017 (سفارش امارات )

  " شرکت مفتاح رهنورد  " 

مقایسه توسان اروپایی و توسان کره ای

     *توسان اروپایی             *توسان کره ای

  1-  مانیتور کوچک                 مانیتور بزرگ
  2-  رینگ 19 پورشه ای         رینگ 18 معمولی 
  3-  اتو پارک                         فاقد اتو پارک
  4- رادار بین خطوط                فاقد رادار بین خطوط 
  5- سنسور پارک جلو            بدون سنسور پارک جلو 
  6- چراغ شوی جلو               بدون چراغ شوی جلو
  7- دوربین عقب در آینه         دوربین عقب در مانیتور 

مقایسه توسان اروپایی و توسان کره ا ی

برای مشاهده بیشتر اینجا را کلیک نمایید .

#مفتاح رهنورد  #مقایسه توسان #مقایسه توسان اروپایی با توسان کره ای

#توسان 2017  #هیوندای توسان  #رینگ توسان 2017 #رینگ توسان جدید  

گردآورنده : میرکاظمی گروه تبلیغات مفتاح رهنورد 

مقایسه سراتو نیو فیس فول و سراتو میدل آپشن 2017 واردات مفتاح رهنورد :

هر دو سراتو از لحاظ نمای ظاهری هیچ گونه تفاوتی ندارند و تنها فرقشان در فضای داخلی خودرو میباشد که سراتو میدل آپشن با آپشن های متوسطی نسبت به سراتو فول ظاهر شده است . 

مقایسه سراتو میدل آپشن و سراتو فول 2017

1- سراتو فول با دارا بودن 5 گرم کن و 2 سرد کن صندلی  
    سراتو میدل آپشن فاقد گرم کن و سرد کن صندلی 
2- سراتو فول دارای 6 ایربگ 
    سراتو میدل آپشن با 2 ایربگ 
3- سراتو فول دارای memory صندلی راننده، صندلیهای تمام چرم،
صندلی برقی راننده، آیینه های وسط الکتروکرومیک، 
   سراتو میدل آپشن فاقد این ویژگیها میباشد . 

مقایسه سراتو میدل آپشن و سراتو فول

#مفتاح رهنورد  #سراتو میدل آپشن #سراتو #مقایسه سراتو فول با میدل آپشن #کیا سراتو  #تصاویری از سراتو  #تصویر کیا سراتو 2017

سراتو میدل آپشن 2017 واردات مفتاح رهنورد 

" مشخصات سراتو میدل آپشن 2017 " 

مشخصات و دتصویر سراتو میدل آپشن واردات مفتاح رهنورد 2017

*6 دنده اتوماتیک 
*2 ایربگ 
*4 سیلندر 
*مانیتور فابریک 
*دوربین عقب 
*آیینه های تاشوی برقی 3 حالته 
*سنسور پارک جلو و عقب 
*سقف سانروف 
*دکمه استارتر 
*صندوق عقب هوشمند 
*سنسور نور 
*ریموت روی فرمان 
*بلوتوث 
*پورت USB
*پورت AUX 
*DRIVE MODE
*ESP
*CRUISE CONTROL 
*KEYLESS
*COOL BOX
*PADDLE SHIFTER
*کولر دیجیتال DUAL با قابلیت تنظیم دما 

فروش نقدی سراتو میدل آپشن واردات مفتاح رهنورد : 

فقط 133/000/000 میلیون تومان به مدت محدود به فروش میرسد .
" تاریخ اعتبار قیمت 95/09/15 میباشد " .

برای مشاهده بیشتر اینجا کلیک نمایید .

#سراتو  #سراتو میدل آپشن  #سراتو 2017 #سراتو میدل آپشن 2017

#مفتاح رهنورد #فروش فوری خودرو #فروش نقدی سراتو #قیمت نقدی سراتو 2017

#آپشن های سراتو میدل آپشن #مشخصات سراتو میدل آپشن #قیمت نقدی سراتو

 #تفاوت سراتو میدل آپشن با سراتو فول #سراتو میدل آپشن چیست

#فرق سراتو میدل آپشن با سراتو #سراتو واردات مفتاح رهنورد

#کیا سراتو #کیا سراتو میدل اپشن #کیا سراتو 2017

#همه چیز در مورد سراتو میدل آپشن #قیمت روز سراتو #اخبار روز سراتو میدل آپشن

#سایت مربوط به سراتو #تصویر جدید سراتو #عکس و اخبار سراتو

#سایت اخبار سراتو #فیس لیفت سراتو #بررسی کیا سراتو جدید

#پیش فروش سراتو #فروش سراتو #تجهیزات سراتو 2017

#بررسی کامل سراتو 2017 

مزایا و معایب باد نیتروژن در لاستیک خودرو :

مدتی است که استفاده از نیتروژن، به عنوان باد لاستیک خودرو مورد توجه قرار گرفته است؛ حال آنکه عمده کاربرد این نوع باد، در گذشته در لاستیک هواپیما و خودروهای نظامی و خودروهای مسابقه‌ای بود.


تحقیقات نشان داده که میزان کاهش فشار باد نیتروژن یک سوم باد معمولی و اکسیژن دار است. امروزه با مشخص شدن نکات مثبت استفاده از باد نیتروژن برای لاستیک خودرو، مصرف آن به شدت افزایش یافته است. در حوزه مزایای استفاده از باد نیتروژن در لاستیک خودرو ، این پرسش مطرح می شود که باد نیتروژن چه ویژگی هایی دارد که باعث بهبود کارایی لاستیک خودرو ها شده است.

می توان ویژگی های مهم باد نیتروژن در لاستیک خودرو را در 4 عامل اصلی دانست که شامل حذف رطوبت، عدم شرکت در احتراق، امنیت بالا و ثبات بیشتر باد لاستیک است.


حذف رطوبت:

بر اساس این اطلاع، هوای معمولی که برای باد لاستیک استفاده می شود خالص نبوده و شامل 78 درصد نیتروژن، یک درصد انواع مختلف گازها ، 21 درصد اکسیژن و رطوبت است. از همین رو این رطوبت موجود در هوای معمولی باعث افزایش خورندگی لاستیک خودرو و کاهش عمر سیم لاستیک ها می شود؛ به همین دلیل هنگام استفاده از باد نیتروژن تمامی این موارد حل شده و به علت حذف کامل رطوبت هوا، لاستیک خودرو دارای عمر بالاتری خواهد بود.


عدم شرکت در احتراق:

مزیت دیگر استفاده از نیتروژن در لاستیک ها این است که گاز یاد شده در آتش سوزی و احتراق عامل کمکی نیست. چرا که اکسیژن یکی از موارد لازم در هنگام احتراق است و لاستیک هایی مانند لاستیک لیفتراک که ممکن است برای انتقال ابزار و مواد در مکان های خاص وحساس به آتش (نظامی - صنعتی ویژه) مورد استفاده قرار گیرند، ملزم به استفاده از نیتروژن در باد لاستیک های خودهستند.

ثبات بیشتر باد لاستیک:

مولکول های تشکیل دهنده باد نیتروژن، دارای اندازه بزرگتری نسبت به اکسیژن هستند؛ از این رو شاهد فرار مولکولی کمتری خواهیم بود.

در این بخش، تحقیقات نشان می دهد، میزان کاهش فشار باد نیتروژن یک سوم باد معمولی و اکسیژن دار است. دلیل دیگر ثبات بالای این باد نسبت به هوای معمولی ، تغییرات خیلی کم فشاری در تغییرات آب و هوایی است، باد معمولی به دلیل داشتن رطوبت، تغییرات دمایی سریعا بر روی فشار باد لاستیک تاثیر مستقیمی داشته و مثلا با کاهش دما شاهد افت فشار باد لاستیک خودرو خواهیم بود.


امنیت بالا:

باد نیتروژن به علت دارا بودن اندازه مولکولی بزرگتر ، تقریبا 4 درصد سبک تر از باد معمولی است؛ این خاصیت باعث می شود باد نیتروژن گرما را با سرعت بیشتری از دست دهد، در نتیجه خطر ترکیدگی لاستیک به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

به خاطر همین خاصیت است که باد نیتروژن از آن در ماشین های مسابقه ای استفاده می شود، تا خطرات احتمالی از طرف لاستیک را کاهش دهند.


معایب استفاده از باد نیتروژن:

عمده مشکل استفاده از باد نیتروژن بیشتر به عدم دسترس پذیری آن در همه جا و قیمت نسبتاً بالای آن است که با توجه به تاثیری که روی طول عمر لاستیک ها می گذارد.

این مورد نیز کاملا مقرون به صرفه است و برخی از تولیدکنندگان لاستیک نیز به صورت پیش فرض از نیتروژن برای محصولات خود استفاده می کنند. این موضوع کار خرید لاستیک با باد نیتروژن را برای مشتریان راحت تر کرده اما با این حال تاثیر خاصی روی قیمت روز لاستیک ندارد.

برای خواندن بیشتر مطالب اینجا کلیک نمائید

همه چیز درباره تغییرات کیا سراتو 2017 نیوفیس

همانطور که میدانید شرکت کیا برای سال 2017 فیس لیفت سراتو را با کد اتاق YDm معرفی کرده است ولی همچنان در بازار جهانی با نام سراتو یا فورته YD عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه در مورد سراتو نیوفیس ورود آن به کشور همزمان با عرضه جهانی این خودرو است. این در حالی هست که رقیب کره ای یعنی هیوندای الانترا نسل جدید بسیار زودتر از سراتو نیوفیس وارد بازارهای جهانی شده ولی هنوز با پلاک ملی در خیابان های کشور دیده نمی شود. البته یکی از دلایل واردات همزمان سراتو نیوفیس با عرضه جهانی را می توان به فروش بسیار خوب نسل فعلی در بازار داخلی و تقاضا برای آن مرتبط دانست که وارد کنندگان را ترغیب کرده تا اولین سری از سراتوهای نیوفیس را با مدل 2016 به بازار عرضه کنند.


قطعاً کیا سراتو خودروی بسیار محبوبی است و بسیاری از ما تجربه رانندگی با این خودرو را داریم و در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر به تغییراتی اشاره کنیم که مدل 2017 و با چهره جدید نسبت به مدل های کنونی بازار دارد. لازم به ذکر است که مدل هایی که هم اکنون با فیس جدید به بازار آمده اند مدل 2016 هستند ولی این مدل به عنوان مدل 2017 کیا سراتو در بازارهای جهانی توسط کیا معرفی شده و منظور ما در این مقاله از سراتو 2017 همین مدل 2016 فیس لیفت است. سراتو 2017 شامل تغییراتی از لحاظ فنی، شکل ظاهری و همچنین آپشن های نصب شده است که به بهانه ورود این تازه وارد به کشور به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت


به نظر میرسد طراحان کیا سعی داشته اند نمای جلوی خودرو را تا حد ممکن به برادر بزرگتر سراتو یعنی کیا اپتیما نزدیک کنند به همین منظور تغییراتی درچراغ ها، درب موتور، جلو پنجره و شکل سپر داده شده است. چراغ ها از حالت قبلی کشیده تر و باریک تر شده اند و از حالت برجستگی درب موتور نیز کاسته شده و علاوه بر خطوط شکسته کنار درب موتور، دو خط شکسته نیز بر روی آن اضافه شده است.


در کناره های سپر نیز به سبک طراحی سپر اپتیما JF نسخه جی تی لاین دو ورودی هوا به منظور آیرودینامیک و چسبندگی بهتر قرار گرفته است. چراغ های مه شکن نیز که شباهت فراوانی به مه شکن های کیا نیرو دارد به همان سبک به مرکز سپرنزدیک تر شده اند، همچنین در نمونه های فول بر روی سپر جلو نیز تعداد سنسورها فاصله سنج از دو عدد به چهارعدد افزایش پیدا کرده است. 


تغییرات کیا سراتو 2017 نیوفیس مفتاح رهنورد

تغییرات نمای جانبی : 

در این قسمت هیچ گونه تغییری را شاهد نیستیم و تنها شکل ظاهری رینگ ها تغییر کرده است. لاستیک‌های نصب شده بر روی این خودرو دقیقاً همان لاستیک‌های نکسن مدل cp643a با سایز 215/45/17 می‌باشد که بر روی سراتوهای فعلی نصب می‌باشد این مدل از لاستیک نکسن نسبت به سایر لاستیک‌های این برند و همچنین سایر برندهای لاستیک کره‌ای از کیفیت پایین‌تری برخوردار می‌باشد به طوری‌که علاوه بر نویز فراوان که ناشی از طرح عاج و فاق کوتاه لاستیک می‌باشد در ترمزگیری‌ها نیز ضعیف عمل می‌کند و از طرفی با توجه به فاق کوتاه تایر و سایز 17 اینچی رینگ‌ها و خیابان‌های پر از انواع دست‌انداز و چاله در شهرهای کشور گاهی تایرها دچار آسیب می‌شوند، این آسیب بیشتر از نوع ورم کردن یا به اصطلاح آبسه کردن دیواره‌ی تایر می‌باشد و درنتیجه مالکان مجبور به خرید تایر جدید می‌شوند. 


شاید بگویید این شرایط برای هر لاستیک فاق کوتاهی ممکن هست پیش بیاید، اما بدانید که ضمن تأیید متأسفانه این لاستیک در این قسمت دارای نقطه ضعف بیشتری نسبت به سایر تایرها چه از این برند چه از برندهای دیگر می‌باشد. پس همین‌جا به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید این خودرو را دارید همان ابتدا نسبت به تعویض این تایر با سایز 215/50/17 یا 225/45/17 از لاستیک‌های چهار فصل این برند یا برندهای مطرح دیگر اقدام کنید هر چند که متأسفانه لاستیک چهار فصل و تاریخ روز برندهای کره‌ای بسیار کمیاب می‌باشد و اکثر وارد کننده‌ها نمونه‌های تابستانی را وارد کرده‌اند. درضمن اگر مدل نیوفیس را خریدید و قصد تعویض لاستیک را داشتید یادتان باشد که مراقب سنسورهای TPMS باشید این آپشن در نمونه‌های فعلی وجود ندارد.

سراتو 2017 نیوفیس مفتاح رهنورد

نمای عقب خودرو

تغییر صورت گرفته در نمای عقب شامل تغییر طراحی چراغ هاست که قسمت سفید رنگ چراغ به پایین منتقل شده است و نوار روشنایی چراغ ها نیز باریک تر و به سبک اپتیما JF تغییر کرده است همچنین با توجه به بررسی نمونه های وارد شده به کشور مشاهده شد که چراغ ترمز از LED به نوع لامپی تغییر کرده است. تغییر دیگر در دیفیوزر و شکل شبرنگ های داخل سپر عقب هست.


طراحی داخلی خودرو 

نمای داخلی خودرو در کل هیچ تغییری نکرده است و همان طراحی سراتو فعلی را دارا می باشد البته با سه تغییر کوچک:

1 - استفاده از فرمان D-Cut shape البته فرمان D در تمام سراتوهای 2017 وجود ندارد. در نمونه های نیوفیس وارد شده که با مدل 2016 وارد کشور شده اند تا لحظه نگارش این مقاله نیز فرمان D وجود ندارد.

2 - استفاده از پوشش تزئینی مشکی پیانویی در بعضی قسمت ها مثل فرمان یا اطراف دسته دنده.

3 - در کنسول وسط نیز تغییراتی در شکل جا سیگاری و جا لیوانی داده شده است.

متریال داخلی نیز همان متریال استفاده شده در نسل فعلی هست و هیچ تغییری صورت نگرفته است. تغییرات جزیی دیگری مانند تغییر در گرافیک منوی LCD وسط کیلومتر شمار و سیستم Welcome به چشم میخورد.


از لحاظ موتور و گیربکس 

نسبت به نمونه فعلی که دارای موتور 2 لیتری از نوع MPi و با 159 اسب بخار می باشد. این موتور عرضه شده برای سراتو 2017 دقیقا همان موتور نصب شده بر روی نمونه فعلی می باشد ولی با تغییرات در گشتاور و اسب بخار به صورت زیر است:

سراتو فعلی توانایی تولید 161PS که معادل 158.7 اسب بخار است را دارد ولی سراتو نیوفیس توانایی تولید 152PS که معادل 149.9 اسب بخار است را دارد. همچنین گشتاور سراتو فعلی 194 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه است ولی گشتاور سراتو نیوفیس 192 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است.

از لحاظ گیربکس نیز همان گیربکس شش سرعته با قابلیت تیپ ترونیک میباشد و فقط برای نمونه دیزلی یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه در نظر گرفته شده است که به کشور ما وارد نمیشود.


سه تغییر اساسی در سراتو 2017

1 - بالابردن دقت فرمان برقی از 16 بیت به 32 بیت و همچنین قرار دادن انتخاب نوع رانندگی در سه حالت با اضافه شدن آپشن Drive Mode این دکمه کنار لیور دنده اضافه شده است. در نمونه های فعلی دکمه تغییر حالت فرمان یا همان فرمان سه حالته موجود هست که کارایی ان با درایو مد متفاوت است (درایو مد Drive Mode در واقع انتخاب حالت هایی هست که توسط نرم افزار در ECU گیربکس ثبت شده است. مثلا با انتخاب مود اسپورت دنده ها در دور موتور بالاتر تعویض میشوند در حالیکه در فرمان سه حالته با انتخاب هر یک از حالت های کامفورت، نرمال یا اسپورت فقط رفتار فرمان از لحاظ نرمی یا سفتی تغییر می کند و هیچ اتفاقی در رفتار گیربکس پدیدار نمیشود).

2 - بهبود و ارتقا سیستم تعلیق

3 - بهبود سیستم ترمز


4 آپشن اضافه شده در نیو فیس 2017 نسبت به نمونه های فعلی

1 - سرد کن (تهویه صندلی) سمت شاگرد

2 - رادار نقطه کور (تا لحظه نگارش این مقاله نمونه های نیوفیس وارد شده فاقد این آپشن بوده اند)

3 - صندوق بار هوشمند: با قرار گرفتن در پشت صندوق به مدت 3 ثانیه درب صندوق باز خواهد شد

4 - سیستم نمایشگر باد تایر TPMS : این آپشن در سراتوهای فعلی سفارش های خاورمیانه وجود نداشت (در مدل های عرضه شده در کره و آمریکا وجود داشت) ولی در سراتو نیوفیس 2017 برای خاورمیانه نیز اضافه شده است


قابل ذکر هست که آپشن هایی مانند اتوپارک و حرکت بین خطوط و هوم لینک و ... هم در سراتو فعلی و هم برای سراتو 2017 وجود دارد ولی فقط برای بازارکره و آمریکا عرضه شده و در نمونه های عرضه شده در سایر نقاط فاقد این آپشن ها خواهد بود. همچنین یکی دیگر از تفاوت های کوچکی که مدل های جدید سراتو نسبت به مدل های کنونی دارد این است که برخلاف مدل های کنونی، چراغ های مخصوص روز Day Light با روشن شدن خودرو، روشن نمی شوند و باید با چرخاندن دسته راهنما این چراغ را روشن  کنید در صورتیکه در مدل های کنونی امکان خاموش شدن چراغ های مخصوص روز وجود ندارد و به صورت پیوسته روشن هستند.

تغییرات کیا سراتو 2017 نیوفیس مفتاح رهنورد

http://meftahrahnavard.com/portal/fa-ir

#امکانات بیرونی سراتو 2017 - #آپشنهای خودروی کیا سراتو 2017 - #آشنایی با خودرو کیا سراتو 2017 - #امکانات رفاهی کیا سراتو 2017 -  #امکانات داخلی کیا سراتو 2017 - #بررسی تخصصی خودرو کیا سراتو - #بررسی کیا سراتو - #جددیدترین تصویر کیا سراتو - #پیش فروش خودرو کیا سراتو 2017 - #تصاویر کیا سراتو جدید - #حجم موتور کیا سراتو - #جلوبندی کیا سراتو - #خرید خودرو کیا سراتو - #سایت اخبار کیا سراتو - #فیس لیفت کیا سراتو - #قابلیتهای مدرن کیا سراتو - #مصرف سوخت کیا سراتو - # معرفی کیا سراتو - #نسل جدید سراتو - #کیا سراتو 2017 - # انستنیها در مورد کیا سراتو - #شرایط فروش کیا سراتو - #خبر تازه کیا سراتو - #شتاب سراتو -  #تغییرات نمای جانبی سراتو جدید  #موتور و گیربکس سراتو - تغییرات اساسی سراتو 2017 - #نمای عقب خودرو سراتو - #تغییرات جلوی خودرو کیا سراتو - #تفاوت سراتو 2017 با سراتو 2016 -

۱۰ اشتباه بزرگ در استفاده از خودرو


به گزارش کارشناسان شرکت مفتاح رهنورد، اشتباهاتی که ممکن است در رانندگی ایجاد شود شاید در همان لحظه باعث بروز مشکلی نشود اما مطمئناً در دراز مدت عمر سیستم های مربوطه را کاهش داده و خساراتی را به خودرو وارد خواهد آورد و برای شما جز اتلاف وقت برای تعمیر خودرو و صرف هزینه چیز دیگری نخواهد داشت.


10 اشتباه بزرگ در استفاده از خودرو


۱-نگه داشتن کلاچ در طول مدت زمان حرکت با خودرو:

نگه داشتن کلاچ در طول زمانی که با خودروی خود در حال رانندگی هستید باعث خرابی در قطعاتی مثل بلبرینگ کلاچ،دیسک و صفحه کلاچ خواهد شد.با این کار باری مضاعف را به سیستم تحمیل کرده و از طرف دیگر باعث کاهش یافتن عمر استاندارد قطعاتی مثل دیسک و صفحه کلاچ خواهد شد.


۲-نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازها:
این تفکر که هنگام عبور از دست اندازها با ترمز سرعت خودرو را کم کنیم کاملا اشتباه بوده و صدماتی برای جلوبندی و سیستم تعلیق خودرو به وجود خواهد آورد.بهترین روش برای عبور از دست اندازها کم کردن سرعت قبل از رسیدن به دست انداز و عبور از آن است.فشردن ترمز در این موقعیت باعث وارد آوردن فشاری مضاعف بر روی فنر و کمک فنر،جلوبندی و سیستم تعلیق خواهد شد.این کار باعث بالا رفتن تنش در قسمت های یاد شده می شود و در دراز مدت آسیب هایی جدی به کمک ها و اتصالاتی نظیر سیبک ها وارد می کند.


۳-معکوس کشیدن در سرعت های بالا:
به فرض با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در حال رانندگی هستید که ناگهان دنده را از وضعیت ۴ به ۳ تعویض می کنید. این کار باعث بوجود آمدن تنش بسیار شدید در خط انتقال قدرت خواهد شد و احتمال خرد شدن دنده ها در این وضعیت فراوان است. این کار شاید با خودروهای اسپرت و مرغوب هیچ گونه ضرری برای خودرو نداشته باشد، اما مطمئناً برای خودروهای ضعیف تولید داخل خسارات شدیدی در پی خواهد داشت.


۴-گرم کردن خودرو به صورت درجا قبل از آغاز حرکت:
گرم کردن خودرو به صورت درجا کاریست اشتباه که از مضرات آن می توان به: افزایش مصرف سوخت، آلودگی هوا و بالا رفتن استهلاک قطعات خودرو اشاره کرد. بهترین کار برای گرم کردن صحیح خودرو حرکت با سرعت بسیار پایین است. زیرا در این صورت کل مسیر انتقال قدرت شامل: موتور، گیربکس و دیفرانسیل به صورت یکنواخت گرم خواهد شد و در صورت گرم کردن درجا تنها عنصری که گرم می شود موتور خودرو است.


۵-خنک کردن موتور خودرو پس ار استفاده های طولانی یا پرفشار:
عده ای از رانندگان بر این باورند که پس از یک استفاده پر فشار و طولانی مدت از خودرو باید چند دقیقه ای خودرو را به صورت درجا روشن گذاشت تا دمای موتور خودرو به حالت نرمال برسد. این کار دقیقا مثل گرم کردن خودرو به صورت درجا کاری است و اشتباه افزایش مصرف سوخت، آلودگی محیط زیست و بالا رفتن استهلاک قطعات خودرو را در پی خواهد داشت. ضمناً اکثر خودروهای جدید که مجهز به فن هستند عمل خنک کاری را به بهترین صورت انجام داده و در صورت لزوم پس از خاموشی موتور خودرو نیز با روشن ماندن، حرارت آن را پایین می آورد.


۶-نگه داشتن دور موتور خودرو در محدوده قرمز (Red Line):
وقتی عقربه دورسنج موتور در محدوده قرمز قرار می گیرد بیانگر این موضوع است که پیشرانه و دیگر اجزا در خودرو تحت بیشترین و بالاترین میزان تنش و فشار ممکن قرار گرفته است. معمولاً وقتی موتور دارای این میزان دور در دقیقه می شود، ۴ الی ۵ دقیقه دوام خواهد آورد و مطمئناً در صورت ادامه یافتن فشار، موتور خواهد سوخت.


۷-انجام حرکات نمایشی:
انجام حرکات نمایشی با خودروهای اسپرت و با کیفیت باعث بروز مشکلی نمی شود اما در خودروهای ساخت داخل که به مراتب ضعیف تر هستند، انجام این گونه حرکات باعث بوجود آمدن تنش فراوان در خط انتقال قدرت و به طبع آن خرابی در موتور، گیربکس و دیفرانسیل خواهد شد. حرکاتی مثل ته انداختن، دور درجا، دریفت کشیدن و تیک آف در خودروهای ضعیفی مثل ۴۰۵، پراید، آردی و پیکان باعث بوجود آمدن مشکل خواهد شد.


۸-استفاده از بنزین تا آخرین قطره موجود در باک:
همیشه به یاد داشته باشید که بنزینی که وارد باک خودروی شما می شود دارای رسوب و ذرات ریزی است که ورود آن ها به سیستم سوخت رسانی، انژکتورها و خود پمپ بنزین که وظیفه مکش سوخت از باک را بر عهده دارد باعث نارسایی و بوجود آمدن عیوبی در سیستم سوخت رسانی و موتوری خودروی شما و باعث گرفته شدن مجراهای فیلتر بنزین خواهد شد. عیب های یاد شده در بالا زمانی اتفاق می افتد که سوخت در باک به اتمام رسیده باشد و پمپ بنزین برای ارسال سوخت باید از آخرین قطرات موجود در باک برای تغذیه موتور استفاده کند. بهترین راه برای جلوگیری از این آسیب ها این است که همیشه در زمانی که مقدار بنزین موجو در باک خودروی شما رو به اتمام است اقدام به پر کردن باک خودرو کنید. با این کار رسوبات و ذرات ریزی که در انتهای باک ته نشین شده اند به سیستم سوخت رسانی شما راه پیدا نخواهند کرد.


۹-نگه داشتن کلاچ و ترمز در توقفات طولانی:
بسیاری از رانندگان عادت دارند که در هنگام توقفات طولانی مدت (مثل توقف پشت چراغ قرمز) پدال های کلاچ و ترمز را فشرده نگه می دارند. عده ای هم گیربکس را در وضعیت خلاص قرار داده و پدال ترمز را می فشارند. بهترین روش برای توقفات طولانی انتقال دسته دنده به حالت خلاص (در خودروهای مجهز به گیربکس اتومات دسته دنده را در حالت پارک P قرار دهید) و کشیدن ترمزدستی است. فشردن پدال ترمز و کلاچ در توقفات طولانی باعث وارد آوردن فشاری مضاعف به مجموعه کلاچ خواهد شد. این کار هم چنین باعث وارد آمدن فشار زیاد به لنت های ترمز و افزایش حرارت در آن ها خواهد شد.


۱۰-گاز دادن قبل از روشن یا خاموش کردن خودرو:
این کار در خودروهای کاربراتوری در پاره ای از اوقات باید صورت گیرد تا سوخت وارد پیاله کاربراتور گردد و به این ترتیب در زمان روشن کردن خودرو راحت تر روشن می شود. اما این کار در خودروهای انژکتوری اشتباه است و باعث افزایش مصرف سوخت و آسیب رساندن به انژکتورها در دراز مدت می شود.


10 اشتباه بزرگ از استفده خودرو


#خودرو #کلاج #ترمز #لنتهای_ترمز #روشن_کردن_خودرو#خاموش_کردن_خودرو #توقفات_طولانی_خودرو #سوخت #کاربراتور#پمپ_بنزین #مصرف_سوخت #پارک #پدال_ترمز #چراغ_قرمز#حالت_دنده_خلاص #گیربکس #خنک_کردن_موتور #افزایش_مصرف_سوخت#خودروهای_اسپرت #حرکات_نمایش #خودروهای_ضعیف #پژو405#خودرو405 #پراید #آردی #کمک_فنر #جلوبندی #RedLine #باک_خودرو#نگه_داشتن_کلاجوترمزدرمدت_طولانی 

http://meftahrahnavard.com/portal/fa-ir



سورنتو 2017 مفتاح رهنورد


بررسی کیا سورنتو 2017 چکیده ای ازمفتاح رهنورد


بررسی اجمالی کیا سورنتو تلاش برای ارتقاء از 5 سرنشین به 7 سرنشین میباشد و با اضافه کردن صندلی ردیف سوم در مقایسه با دیگر رقبای 7 مسافره خود همچون اکسپلورر و هیوندای سانتافه از نظر طراحی داخلی در رتبه بالاتری قرار گرفته است .


سورنتو 2017 مفتاح رهنورد


مشخصات فنی ،ایمنی وظاهری کیا سورنتو 2017


همه چیز در مورد هیوندای النترا 2017 به گزارش مفتاح رهنورد


هیوندای النترا 2017 مفتاح رهنورد


می توان گفت نمای ظاهری النترای جدید با یک طراحی آیرودینامیک وجسورانه وفضای داخلی بسیار پیشرفته با بکارگیری تکنولوژی بالا مرز میان هیوندای سوناتا و هیوندای جنسیس کوپه می باشد .


نمای بیرونی وظاهری هیوندای النترا 2017


النترای جدید با جلو پنجره مشبک و شش ضلعی و چراغهای روشنایی مدرن که چراغهای جلوHID و چراغهای منحصر به فرد عمودی LED طراحی شده است .


هیوندای النترا 2017 مفتاح رهنورد

مشخصات فنی هیوندای النترا 2017


• 4سیلندر 
• موتور استاندارد MPI 
• 2/0 لیتری 
• توان 147 اسب بخار و 132 پوند فوت گشتاور 
• گیربکس اتوماتیک 6 سرعته


فضای داخلی هیوندای النترا 2017


النترا با طراحی گسترده و ایجاد یک فضای داخلی نرم و راحت
• تهویه مطبوع 
• مانیتور فابریک 2/4 اینچ 
• سیستم صوتی INFINITY
• ریموت روی فرمان 
• بلوتوث
• پورت USB
• پورت AUX
• صندلی تمام چرم 
• کولر دیجیتال DUAL با قابلیت تنظیم دما 
• مموری صندلی
• سقف سانروف 
• COOL BOX


امکانات ایمنی النترا 2017


6 ایربگ و کیسه هوای زانوی راننده 
• کروز کنترل هوشمند 
• سیستم کنترل فشارتایر 
• ESP


هیوندای النترا 2017 مفتاح رهنورد


http://meftahrahnavard.com/portal/fa-ir
#مفتاح_رهنرود #درباره_خودروی_النترا #فیس_لیفت_هیوندای_النترا#قیمت_النترا #پیش_فروش_النترا2017 #تجهیزات_رفاهی_هیوندای_النترا#هیوندای_النترامدل_2017 #تصاویرهیوندای_النترا #همه_چیزدرموردالنترا#خبرخوردوالنترا #شرایط_فروش_خودرو_النترا #سیستم_ایمنی_النترا#هیوندای_النترا #جدیدترین_تصویرالنترا #اطلاعاتی_ازالنترا#سایت_اخبار_هیوندای_التترا #عملکرد_النترا #سیستم_تعلیق_النترا#حجم_موتورالنترا #دانلود_خبرالنترا #آشنایی_باالنترا#ویژگی_ایمنی_النترا2017

مترجم :میرکاظمی گروه تبلیغات مفتاح رهنورد