مفتاح رهنورد

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.
×
طراحی سایت فروشگاهی فرکام

مفتاح رهنورد

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.

شرکت مفتاح رهنورد یکی از شرکتهای فعال در کشور است که با بکارگیری دانش فنی و نیروهای متخصص و نظامهای مدیریتی در زمینه واردات خودرو فعالیت می نماید. دیدگاه کلان مدیریت شرکت, توجه به اصول کیفیت است که به عنوان اصل اساسی و همیشگی سازمان می باشد.

پیوندهای روزانه

همه چیز درباره تغییرات کیا سراتو 2017 نیوفیس

همانطور که میدانید شرکت کیا برای سال 2017 فیس لیفت سراتو را با کد اتاق YDm معرفی کرده است ولی همچنان در بازار جهانی با نام سراتو یا فورته YD عرضه خواهد شد. نکته قابل توجه در مورد سراتو نیوفیس ورود آن به کشور همزمان با عرضه جهانی این خودرو است. این در حالی هست که رقیب کره ای یعنی هیوندای الانترا نسل جدید بسیار زودتر از سراتو نیوفیس وارد بازارهای جهانی شده ولی هنوز با پلاک ملی در خیابان های کشور دیده نمی شود. البته یکی از دلایل واردات همزمان سراتو نیوفیس با عرضه جهانی را می توان به فروش بسیار خوب نسل فعلی در بازار داخلی و تقاضا برای آن مرتبط دانست که وارد کنندگان را ترغیب کرده تا اولین سری از سراتوهای نیوفیس را با مدل 2016 به بازار عرضه کنند.


قطعاً کیا سراتو خودروی بسیار محبوبی است و بسیاری از ما تجربه رانندگی با این خودرو را داریم و در این مقاله قصد داریم به صورت مختصر به تغییراتی اشاره کنیم که مدل 2017 و با چهره جدید نسبت به مدل های کنونی بازار دارد. لازم به ذکر است که مدل هایی که هم اکنون با فیس جدید به بازار آمده اند مدل 2016 هستند ولی این مدل به عنوان مدل 2017 کیا سراتو در بازارهای جهانی توسط کیا معرفی شده و منظور ما در این مقاله از سراتو 2017 همین مدل 2016 فیس لیفت است. سراتو 2017 شامل تغییراتی از لحاظ فنی، شکل ظاهری و همچنین آپشن های نصب شده است که به بهانه ورود این تازه وارد به کشور به معرفی اجمالی آنها خواهیم پرداخت


به نظر میرسد طراحان کیا سعی داشته اند نمای جلوی خودرو را تا حد ممکن به برادر بزرگتر سراتو یعنی کیا اپتیما نزدیک کنند به همین منظور تغییراتی درچراغ ها، درب موتور، جلو پنجره و شکل سپر داده شده است. چراغ ها از حالت قبلی کشیده تر و باریک تر شده اند و از حالت برجستگی درب موتور نیز کاسته شده و علاوه بر خطوط شکسته کنار درب موتور، دو خط شکسته نیز بر روی آن اضافه شده است.


در کناره های سپر نیز به سبک طراحی سپر اپتیما JF نسخه جی تی لاین دو ورودی هوا به منظور آیرودینامیک و چسبندگی بهتر قرار گرفته است. چراغ های مه شکن نیز که شباهت فراوانی به مه شکن های کیا نیرو دارد به همان سبک به مرکز سپرنزدیک تر شده اند، همچنین در نمونه های فول بر روی سپر جلو نیز تعداد سنسورها فاصله سنج از دو عدد به چهارعدد افزایش پیدا کرده است. 


تغییرات کیا سراتو 2017 نیوفیس مفتاح رهنورد

تغییرات نمای جانبی : 

در این قسمت هیچ گونه تغییری را شاهد نیستیم و تنها شکل ظاهری رینگ ها تغییر کرده است. لاستیک‌های نصب شده بر روی این خودرو دقیقاً همان لاستیک‌های نکسن مدل cp643a با سایز 215/45/17 می‌باشد که بر روی سراتوهای فعلی نصب می‌باشد این مدل از لاستیک نکسن نسبت به سایر لاستیک‌های این برند و همچنین سایر برندهای لاستیک کره‌ای از کیفیت پایین‌تری برخوردار می‌باشد به طوری‌که علاوه بر نویز فراوان که ناشی از طرح عاج و فاق کوتاه لاستیک می‌باشد در ترمزگیری‌ها نیز ضعیف عمل می‌کند و از طرفی با توجه به فاق کوتاه تایر و سایز 17 اینچی رینگ‌ها و خیابان‌های پر از انواع دست‌انداز و چاله در شهرهای کشور گاهی تایرها دچار آسیب می‌شوند، این آسیب بیشتر از نوع ورم کردن یا به اصطلاح آبسه کردن دیواره‌ی تایر می‌باشد و درنتیجه مالکان مجبور به خرید تایر جدید می‌شوند. 


شاید بگویید این شرایط برای هر لاستیک فاق کوتاهی ممکن هست پیش بیاید، اما بدانید که ضمن تأیید متأسفانه این لاستیک در این قسمت دارای نقطه ضعف بیشتری نسبت به سایر تایرها چه از این برند چه از برندهای دیگر می‌باشد. پس همین‌جا به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید این خودرو را دارید همان ابتدا نسبت به تعویض این تایر با سایز 215/50/17 یا 225/45/17 از لاستیک‌های چهار فصل این برند یا برندهای مطرح دیگر اقدام کنید هر چند که متأسفانه لاستیک چهار فصل و تاریخ روز برندهای کره‌ای بسیار کمیاب می‌باشد و اکثر وارد کننده‌ها نمونه‌های تابستانی را وارد کرده‌اند. درضمن اگر مدل نیوفیس را خریدید و قصد تعویض لاستیک را داشتید یادتان باشد که مراقب سنسورهای TPMS باشید این آپشن در نمونه‌های فعلی وجود ندارد.

سراتو 2017 نیوفیس مفتاح رهنورد

نمای عقب خودرو

تغییر صورت گرفته در نمای عقب شامل تغییر طراحی چراغ هاست که قسمت سفید رنگ چراغ به پایین منتقل شده است و نوار روشنایی چراغ ها نیز باریک تر و به سبک اپتیما JF تغییر کرده است همچنین با توجه به بررسی نمونه های وارد شده به کشور مشاهده شد که چراغ ترمز از LED به نوع لامپی تغییر کرده است. تغییر دیگر در دیفیوزر و شکل شبرنگ های داخل سپر عقب هست.


طراحی داخلی خودرو 

نمای داخلی خودرو در کل هیچ تغییری نکرده است و همان طراحی سراتو فعلی را دارا می باشد البته با سه تغییر کوچک:

1 - استفاده از فرمان D-Cut shape البته فرمان D در تمام سراتوهای 2017 وجود ندارد. در نمونه های نیوفیس وارد شده که با مدل 2016 وارد کشور شده اند تا لحظه نگارش این مقاله نیز فرمان D وجود ندارد.

2 - استفاده از پوشش تزئینی مشکی پیانویی در بعضی قسمت ها مثل فرمان یا اطراف دسته دنده.

3 - در کنسول وسط نیز تغییراتی در شکل جا سیگاری و جا لیوانی داده شده است.

متریال داخلی نیز همان متریال استفاده شده در نسل فعلی هست و هیچ تغییری صورت نگرفته است. تغییرات جزیی دیگری مانند تغییر در گرافیک منوی LCD وسط کیلومتر شمار و سیستم Welcome به چشم میخورد.


از لحاظ موتور و گیربکس 

نسبت به نمونه فعلی که دارای موتور 2 لیتری از نوع MPi و با 159 اسب بخار می باشد. این موتور عرضه شده برای سراتو 2017 دقیقا همان موتور نصب شده بر روی نمونه فعلی می باشد ولی با تغییرات در گشتاور و اسب بخار به صورت زیر است:

سراتو فعلی توانایی تولید 161PS که معادل 158.7 اسب بخار است را دارد ولی سراتو نیوفیس توانایی تولید 152PS که معادل 149.9 اسب بخار است را دارد. همچنین گشتاور سراتو فعلی 194 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه است ولی گشتاور سراتو نیوفیس 192 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است.

از لحاظ گیربکس نیز همان گیربکس شش سرعته با قابلیت تیپ ترونیک میباشد و فقط برای نمونه دیزلی یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه در نظر گرفته شده است که به کشور ما وارد نمیشود.


سه تغییر اساسی در سراتو 2017

1 - بالابردن دقت فرمان برقی از 16 بیت به 32 بیت و همچنین قرار دادن انتخاب نوع رانندگی در سه حالت با اضافه شدن آپشن Drive Mode این دکمه کنار لیور دنده اضافه شده است. در نمونه های فعلی دکمه تغییر حالت فرمان یا همان فرمان سه حالته موجود هست که کارایی ان با درایو مد متفاوت است (درایو مد Drive Mode در واقع انتخاب حالت هایی هست که توسط نرم افزار در ECU گیربکس ثبت شده است. مثلا با انتخاب مود اسپورت دنده ها در دور موتور بالاتر تعویض میشوند در حالیکه در فرمان سه حالته با انتخاب هر یک از حالت های کامفورت، نرمال یا اسپورت فقط رفتار فرمان از لحاظ نرمی یا سفتی تغییر می کند و هیچ اتفاقی در رفتار گیربکس پدیدار نمیشود).

2 - بهبود و ارتقا سیستم تعلیق

3 - بهبود سیستم ترمز


4 آپشن اضافه شده در نیو فیس 2017 نسبت به نمونه های فعلی

1 - سرد کن (تهویه صندلی) سمت شاگرد

2 - رادار نقطه کور (تا لحظه نگارش این مقاله نمونه های نیوفیس وارد شده فاقد این آپشن بوده اند)

3 - صندوق بار هوشمند: با قرار گرفتن در پشت صندوق به مدت 3 ثانیه درب صندوق باز خواهد شد

4 - سیستم نمایشگر باد تایر TPMS : این آپشن در سراتوهای فعلی سفارش های خاورمیانه وجود نداشت (در مدل های عرضه شده در کره و آمریکا وجود داشت) ولی در سراتو نیوفیس 2017 برای خاورمیانه نیز اضافه شده است


قابل ذکر هست که آپشن هایی مانند اتوپارک و حرکت بین خطوط و هوم لینک و ... هم در سراتو فعلی و هم برای سراتو 2017 وجود دارد ولی فقط برای بازارکره و آمریکا عرضه شده و در نمونه های عرضه شده در سایر نقاط فاقد این آپشن ها خواهد بود. همچنین یکی دیگر از تفاوت های کوچکی که مدل های جدید سراتو نسبت به مدل های کنونی دارد این است که برخلاف مدل های کنونی، چراغ های مخصوص روز Day Light با روشن شدن خودرو، روشن نمی شوند و باید با چرخاندن دسته راهنما این چراغ را روشن  کنید در صورتیکه در مدل های کنونی امکان خاموش شدن چراغ های مخصوص روز وجود ندارد و به صورت پیوسته روشن هستند.

تغییرات کیا سراتو 2017 نیوفیس مفتاح رهنورد

http://meftahrahnavard.com/portal/fa-ir

#امکانات بیرونی سراتو 2017 - #آپشنهای خودروی کیا سراتو 2017 - #آشنایی با خودرو کیا سراتو 2017 - #امکانات رفاهی کیا سراتو 2017 -  #امکانات داخلی کیا سراتو 2017 - #بررسی تخصصی خودرو کیا سراتو - #بررسی کیا سراتو - #جددیدترین تصویر کیا سراتو - #پیش فروش خودرو کیا سراتو 2017 - #تصاویر کیا سراتو جدید - #حجم موتور کیا سراتو - #جلوبندی کیا سراتو - #خرید خودرو کیا سراتو - #سایت اخبار کیا سراتو - #فیس لیفت کیا سراتو - #قابلیتهای مدرن کیا سراتو - #مصرف سوخت کیا سراتو - # معرفی کیا سراتو - #نسل جدید سراتو - #کیا سراتو 2017 - # انستنیها در مورد کیا سراتو - #شرایط فروش کیا سراتو - #خبر تازه کیا سراتو - #شتاب سراتو -  #تغییرات نمای جانبی سراتو جدید  #موتور و گیربکس سراتو - تغییرات اساسی سراتو 2017 - #نمای عقب خودرو سراتو - #تغییرات جلوی خودرو کیا سراتو - #تفاوت سراتو 2017 با سراتو 2016 -

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی